Odżywki na masę mięśniową dla początkujących

“Po pierwsze zwiększ masę” – zwrot ten nie bez powodu stał się znany nie tylko wśród stałych bywalców siłowni. Zbudowanie masy mięśniowej to podstawa treningu siłowego i praktycznie każda osoba zaczyna właśnie od tych ćwiczeń. Bardzo trudno jednak osiągnąć zadowalający efekt bez zastosowania odpowiednich odżywek. Sprawdź, po które z nich najlepiej sięgać, aby cieszyć się przyrostem mięśni!

Dlaczego warto sięgać po odżywki?

Pierwsze dni na siłowni to najczęściej obiecujący progres pobudzonego organizmu i duża motywacja. Już samo pojawienie się aktywności fizycznej w dużym wymiarze łączy się z rozbudowaniem masy mięśniowej przy jednoczesnym redukowaniu tkanki tłuszczowej. Warto te kilka pierwszych tygodni poświęcić na pracę nad kondycją, poprawę ogólnej sprawności i stopniowe przyzwyczajanie organizmu do wysiłku.

Pierwszeństwo ma w związku z tym zadbanie o plan treningowy i dietę, które warto wesprzeć suplementami i odżywkami. Mogą się one okazać bezcenne, gdy chcemy zadbać o regenerację i utrzymanie progresu. Dostarczają one makroskładniki i mikroelementy.

suplementy dla początkujących

Uzupełnienie makroskładników

Nie da się oczywiście zbudować masy mięśniowej bez odpowiedniej podaży kalorii. Osoby rozpoczynające aktywny tryb życia mogą mieć problem z dostarczeniem swojemu organizmowi nadwyżki kalorycznej z samych posiłków. Przyczyną tego jest zbyt wolny metabolizm. Jeśli masz duży problem z przybraniem na wadze, sięgnij po gainer, czyli wysokokaloryczną odżywkę zawierającą dużo węglowodanów (aż 80% zawartości, podczas gdy białko to 20%). W jednej porcji po rozmieszaniu tego produktu znajduje się nawet do 500 kcal/100 g! Jest to więc doskonałe uzupełnienie nadwyżki kalorycznej. Równocześnie płynna forma sprawia, że przyswojenie gainera jest bardzo łatwe i nie obciąża układu pokarmowego.

W czasie treningu dochodzi rzecz jasna do uszkodzeń mięśni, które trzeba zregenerować poprzez odpowiednie odżywianie i sen. Pierwszy środek do celu można osiągnąć poprzez odpowiednio wysokie spożycie białka. Jeden jego gram to jednak zaledwie 4 kcal, więc osoby początkujące mogą mieć problem z jego wystarczająco dużą podażą. W tym celu sięgnąć można po białko serwatkowe. Doskonale uzupełnienia aminokwasy, które są niezbędne do zregenerowania rosnącej tkanki mięśniowej. Odżywki wysokobiałkowe są polecane w szczególności osobom, które chcą zbudować masę mięśniową, ale boją się przy tym o przyrost tkanki tłuszczowej. Proteiny zawarte w odżywce zapewnią wówczas dodatkowy materiał do odbudowy włókien.

budowa masy mięśniowej dla początkujących

Kreatyna dla początkujących

Odżywką, która słynie ze swojej bardzo dużej skuteczności w pierwszych fazach treningu, jest kreatyna. Występuje ona naturalnie w każdym ludzkim organizmie, składają się na nią trzy aminokwasy: arginina, metionina i glicyna. Znaleźć ją można również w pożywieniu, zwłaszcza wołowinie, wieprzowinie, śledziach, tuńczyku i łososiu. Jej suplementacja jest wskazana właśnie w przypadku osób rozpoczynających staż na siłowni lub zmagających się z zastojem.

W pierwszej fazie treningów najczęściej poleca się monohydrat kreatyny, czyli bardzo sprawdzony środek, który ma potwierdzone działanie. Pozwala on na zbudowanie suchej masy mięśniowej, a także poprawę zdolności wytrzymałościowych i siłowych organizmu. Wśród zalet jej stosowania wyróżnić należy zwiększenie regeneracji mięśni. Dzięki temu można częściej trenować. Istotne jest także zahamowanie aktywności enzymów proteolitycznych, które rozkładają białka mięśniowe. Suplement ten wykazuje działanie antykataboliczne, kluczowe z perspektywy osób budujących masę. Bezpośredni przyrost mięśni również jest zapewniany przez kreatynę, jako że zwiększa ona uwodnienie komórek mięśniowych, co skutkuje zwiększeniem tempa przebiegu syntezy protein.

Witaminy i mikroelementy

Aktywność fizyczna jest przyczyną większego zużycia wszystkich mikroelementów. Ich dostarczanie na odpowiednio wysokim poziomie może być trudne dla osób początkujących z wolniejszą przemianą materii. Kompleks witaminowy dostarcza niezbędne składniki, takie jak witamina A, D, E, witaminy z grupy B, a także magnez, potas, wapń, żelazo i sód. Ich dostarczanie wspomaga hipertrofię mięśniową i zapewnia większą efektywność regeneracji po treningu.

mikroskładniki dla początkujących kulturystów

Podsumowanie

Wszystkich zainteresowanych poprawą efektów w budowaniu masy mięśniowej zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Dostępny jest w niej chociażby MK-677, czyli Ibutamoren, zawdzięczający pozytywne opinie właśnie wspieraniu rozbudowy i zachowania masy mięśniowej. Jednocześnie obniżony zostaje poziom kortyzolu, który powoduje katabolizm. Procesowi temu przeciwdziała również Olympus Labs Epilogue. Zachęcamy do skontaktowania się z nami w celu wybrania idealnej odżywki na przyrost masy mięśniowej dla osób początkujących!

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *