Suplementy na odporność – kiedy włączyć je do codziennej diety?
Suplementy na odporność

Suplementy na odporność – kiedy włączyć je do codziennej diety?

Okres jesienno-zimowy sprzyja rozprzestrzenianiu się wirusów. Można zapobiegać zakażeniom regularnie sięgając po suplementy wzmacniające odporność. Trzeba mieć na uwadze ich wysoką jakość, a także dopasowanie zażywanych produktów do pory roku. Bardzo ważna jest także aktywność fizyczna i odpowiednia dieta. Dowiedz się, po jakie suplementy powinno się sięgać zimą, aby wzmocnić odporność i uchronić się od chorób!

Zdrowy tryb życia to podstawa

Funkcjonowanie układu odpornościowego zależy w dużej mierze od prowadzonego trybu życia. Bardzo ważna jest odpowiednia dawka ruchu i wysiłku fizycznego. Poprawia się tym samym krążenie i metabolizm, a dzięki wytwarzanym podczas aktywności fizycznej endorfinom łatwiej pozbyć się stresu – negatywnie wpływającego na odporność. Optymalna temperatura w domu na poziomie około 20 stopni i hartowanie ciała również pomagają chronić się przed drobnoustrojami i bakteriami. Największe znaczenie w tym aspekcie ma jednak dieta oraz suplementacja – odpowiadające za podaż witamin i składników mineralnych.

Witaminy na okres zimowy

Sprawdź, czego potrzebujesz

Wysoką skutecznością charakteryzują się produkty oparte na naturalnych składnikach, zawierające cenne elementy w optymalnych ilościach, łatwo przyswajalnych przez organizm. Dotyczy to zarówno tabletek zawierających jedną witaminę, jak i bardziej złożonych preparatów, w których można znaleźć ich kilka. Przykładem multiwitaminy zawierającej pełną gamę składników mineralnych i witamin kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego jest Doctors Best Multivitamin.

W skład tego kompleksu wchodzą wszystkie witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K), w wodzie, witaminy typu B i liczne składniki mineralne takie jak: chrom, jod, wapń, potas, magnez, mangan, miedź, selen, molibden i cynk. Ten ostatni pierwiastek jest szczególnie istotny, ponieważ wykazuje silne działanie profilaktyczne. Cynk należy suplementować przez cały rok, ale w okresie chorobowym wskazane będzie zwiększenie dawki. W składzie Doctors Best Multivitamin obecne są także antyoksydanty, czyli luteina i zeaksantyna.

Witaminy na okres zimowy

Jesienią i zimą powinno sięteż zadbać o zażywanie większych ilości innych składników. Witamina C jest słusznie kojarzona z niezawodnym sposobem na poprawę odporności. Powinno się ją zażywać przez cały rok, ponieważ nie ma praktycznie żadnych okoliczności, w których jej suplementacja wydatnie nie poprawiłaby odporności organizmu. Przyjmowana prewencyjnie zapobiega zachorowaniu. Efekty jej działania są szczególnie widoczne u osób aktywnych fizycznie, regularnie ćwiczących. Można zażywać ją również w trakcie choroby, ponieważ jej działanie skraca czas przeziębienia i zmniejsza dotkliwość przebiegu infekcji. W połączeniu z bioflawonoidami działanie antyoksydacyjne kwasu askorbinowego staje się jeszcze silniejsze, co pozwala na efektywniejsze wspieranie mechanizmów obronnych.

Szacuje się, że aż 80-90% ludzi w Polsce może mieć niedobory witaminy D. Znajduje się ona w bardzo niewielu pokarmach w przyrodzie i choć może być przyswajana pod wpływem promieniowania słonecznego, to jesienią i zimą nie da się pozyskać w ten sposób jej odpowiedniej ilości. Zaradzić temu można jedynie sięgając po wysokiej jakości suplementy jak np. Healthy Origins witamina D3. Wysokiej jakości witamina D3 stymuluje prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, ponieważ pobudza makrofagi oraz monocyty do reakcji immunologicznej. Poza regulowaniem mechanizmów odpornościowych witamina ta zmniejsza namnażanie komórek nowotworowych i wyrównuje nieprawidłowy stosunek wapnia do fosforu w organizmie.

Pamiętaj o probiotykach

Pamiętaj o probiotykach

W celu zapobiegania chorobom powinno się suplementować nie tylko witaminy, ale też probiotyki. Niektóre szczepy bakterii znajdujące się w tych odżywkach wykazują bardzo pozytywny wpływ na pracę układu immunologicznego. Probiotyki dostarczają jednak nie tylko bakterie, lecz również aminokwasy, składniki odżywcze, witaminy i minerały. Szczególnie istotne staje się zażywanie tych produktów przez osoby aktywne fizycznie, ponieważ przyjmują one więcej kalorii, co sprzyja odkładaniu się w jelitach chorobotwórczych bakterii. Ponadto probiotyki minimalizują ryzyko zakażenia się chorobami górnych dróg oddechowych, a to właśnie one są najczęściej spotykane jesienią i zimą.

Postaw na sprawdzoną markę

Suplementy na odporność, takie jak wysokiej jakości witamina C, np. Solgar Ester C Plus 1000 mg, powinny się znajdować w diecie przez cały rok. Należy zwiększać ich dawkę w okresie chorobowym, czyli od jesieni do wczesnej wiosny. Po większe ilości witamin i składników mineralnych powinno się sięgać także wtedy, gdy zaobserwujemy objawy infekcji. Ważny jest nie tylko czas zażywania, ale i jakość suplementów. Zapraszamy do skorzystania z oferty, by uniknąć zachorowania w dobie wzmożonych zakażeń! Potrzebujesz dodatkowych informacji? Zapraszamy do kontaktu.

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *