Najlepsze suplementy i odżywki na lato, nie tylko dla sportowców!
Najlepsze suplementy i odżywki na lato

Najlepsze suplementy i odżywki na lato, nie tylko dla sportowców!

W czasie upalnych, wakacyjnych dni, kiedy częściej przebywamy na świeżym powietrzu i jemy więcej owoców oraz warzyw można odnieść złudne wrażenie, że organizmowi niczego więcej nie potrzeba. To jednak czas bardzo wymagający dla ciała z powodu wysokiej temperatury, promieniowania słonecznego i alergii. Latem wobec tego również trzeba zadbać o suplementację i podaż odpowiednich odżywek. Wraz z porą roku zawsze zmienia się także zapotrzebowanie organizmu. W jaki sposób wobec tego powinno się dobierać suplementy latem, a których z nich należy unikać o tej porze roku? Przekonaj się!

Jak dbać o suplementację latem? 

W okresie wakacyjnym trzeba położyć szczególny nacisk na podaż naturalnych witamin, minerałów i aminokwasów. Pozwolą one np. zadbać o stan włosów, których kondycja latem ulega znacznemu pogorszeniu. Pod wpływem promieni słonecznych kosmyki płowieją, tracąc blask i stając się matowe. Zaczynają one wypadać zwłaszcza wtedy, kiedy są suche i cienkie. Na zniszczenia najbardziej narażone są włosy rozjaśniane i farbowane.

Ze względu na postępującą degradację gleb oraz stosowanie technologii mających na celu przyspieszenie dojrzewania warzyw i owoców znajduje się w nich mniej witamin i składników odżywczych. Nawet latem trzeba wobec tego uzupełniać suplementację o witaminy, żeby przygotować organizmy na chłodniejsze miesiące. Odpowiednie odżywki umożliwiają też poprawę stanu skóry. Z powodu opalenizny i intensywnego wystawienia na promienie słoneczne pojawiają się wolne rodniki, które uszkadzają prawie wszystkie elementy komórek skóry. Zniszczeniu w wyniku częstych kąpieli w basenach czy zbiornikach wodnych ulegają zaś paznokcie, których płytka staje się łamliwa, krucha i bardzo osłabiona. 

Suplementy i odżywki na lto

Których suplementów diety latem nie brać? 

Lato to najczęściej czas, w którym główny nacisk jest położony na ekspozycję sylwetki i redukcję. Zazwyczaj nie poleca się w związku z tym stosowania w tym okresie suplementów przeznaczonych do budowania masy mięśniowej, zwłaszcza tych wysokokalorycznych. Również termogeniki zażywane latem przy bardzo wysokich temperaturach mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Potliwość i tak zdecydowanie wzrasta podczas upałów, a dodatkowe podniesienie jej poziomu przez spalacz tłuszczu może okazać się bardzo dokuczliwe. Trzeba jednak mieć na uwadze, że suplementacja jest zawsze kwestią indywidualną, zależną od stanu zdrowia i postawionych celów. 

Jakie są najlepsze suplementy diety na lato? 

Ochronę skóry można sobie zapewnić za pomocą kremów z filtrem, to jednak nie zawsze wystarcza. Koenzym Q10 200 mg stosowany na miesiąc przed rozpoczęciem wakacji pomaga chronić komórki skóry przed utlenianiem się, a także mobilizuje je do regeneracji. System obronny skóry wzmacniają także probiotyki, takie jak:

W okresie letnim wzmacniają one system obronny skóry i zwiększają jej tolerancję na działanie promieni słonecznych. Przydają się również w czasie dalekich podróży, ponieważ chronią florę bakteryjną, która nie zawsze dobrze przyswaja egzotyczne jedzenie. 

Przeciwutleniaczami, które zapewniają ochronę włosów i skóry przed promieniowaniem ultrafioletowym są witaminy C i E. Pomagają one ochronić się przed oparzeniami słonecznymi. To połączenie witamin latem jest bardzo polecane przez lekarzy, ponieważ jako antyoksydanty ratują one przed nowotworem skóry. Zarówno witamina E, jak i kwas askorbinowy są bardzo przydatne w walce z alergią, ponieważ obniżają poziom histaminy we krwi, przyczyniając się tym samym do wzmocnienia systemu immunologicznego. Sama witamina C pomaga obniżyć temperaturę ciała, przez co przeciwdziała udarowi. 

Suplementy na lato - jakie stosować?

Osłabione działaniem wiatru, podwyższonych temperatur, słońca i częstych kąpieli włosy można wzmocnić, sięgając po cynk. Ten mikroelement kontroluje metabolizm aminokwasów, przy których udziale powstają włosy. Ich podstawowym budulcem jest keratyna, na której tworzenie również wpływa cynk. W dodatku reguluje on pracę gruczołów łojowych, zapewniając elastyczność włosów narażonych latem na suchość i łamliwość. 

Jedną z najważniejszych witamin dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ciała jest witamina A. Odpowiada ona nie tylko za utrzymanie zdrowych kości i tkanek łącznych, lecz także skóry. Beta-karoten zabezpiecza ją przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym i zwalcza wolne rodniki, dzięki czemu jest skuteczny w przeciwdziałaniu negatywnym konsekwencjom opalania się. Właściwości antyoksydacyjne wykazuje również selen, chroniący w dodatku włosy przed przesuszeniem. 

Często można się spotkać z błędnym przeświadczeniem, jakoby latem nie trzeba stosować suplementacji witaminą D, ponieważ w wystarczającym stopniu wchłaniana jest ona przez skórę. Jest to jedyna witamina, która powinna być zażywana w formie suplementu cały rok, ponieważ bardzo trudno o pokrycie jej zapotrzebowania z pożywienia. 

Podsumowanie 

Jak widać, latem najważniejsze jest zadbanie o podaż witamin i mikroelementów. W ofercie naszego sklepu znajduje się wiele produktów, które pomogą uzyskać ten efekt. Doctors Best Multivitamin zawiera w swoim składzie pełen wachlarz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, a zatem witaminę E. Poza tym supplement jest bogaty w witaminę A, C, D oraz cynk. W okresie letnim warto zwiększyć podaż koenzymu. Z naszej oferty szczególnie polecamy Q10 – 200mg, 200 kaps. Vitamins Because Koenzym oraz Q10 – 200mg, 240 kaps. Puritan’s Pride Koenzym. Warto także zaopatrzyć się w suplement Solgar Ester C plus 1000 mg znajduje się w nim wystarczająca porcja kwasu askorbinowego. Jedna kapsułka dziennie pokryła jego zapotrzebowanie. Nawet duże dawki tego produktu są całkowicie bezpieczne dla nerek i układu pokarmowego. Zachęcamy do skontaktowania się z nami i skorzystania z naszej oferty! Dodatkowo warto sięgnać po suplementy uzupełniające witaminę D3, takie jak: Witamina D3 10000 360k Healthy Origins, Navigator Witamina D3 10000 IU, czy Witamina D3 10000 IU 200 kaps. Vitamins Because.

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *