Czy spalacze tłuszczu przeszkadzają w budowaniu masy mięśniowej?

Czy spalacze tłuszczu przeszkadzają w budowaniu masy mięśniowej?

Jedną z najbardziej podstawowych zasad treningowych głosi, iż deficyt kaloryczny pozwala na redukowanie masy. Jej nabieranie jest natomiast możliwe dzięki nadwyżce kalorii. Marzeniem wszystkich osób aktywnych fizycznie jest jednoczesne nabieranie masy mięśniowej i utrata zbędnej tkanki tłuszczowej. Czy to jednak w ogóle jest możliwe? W spalaniu tłuszczu pomocne są jego spalacze, ale czy podczas ich stosowania da się budować masę mięśniową. Czy jednak przeszkadzają one w tym procesie? Przekonaj się! 

Czy da się budować masę i tracić tłuszcz? 

Do utraty tkanki tłuszczowej deficyt kaloryczny jest absolutnie niezbędny, jednakże masę mięśniową można budować bez dodatniego bilansu kalorycznego, chociaż jest to trudne. Przechowywane w postaci tłuszczu kilokalorie mogą być dostępne jako paliwo w procesie budowania mięśni. Trzeba przy tym pamiętać, że nie da się zamienić tkanki tłuszczowej bezpośrednio na mięśniową ani odwrotnie. W przypadku gdy jedzenie nie jest dostarczane w wystarczająco dużych ilościach, ciało może wykorzystywać zgromadzoną energię w celu spożytkowania jej jako paliwa do budowy mięśni. 

spalacze tłuszczu, a budowanie masy mięsniowej

Przykładem sytuacji, w jakiej można jednocześnie spalać tkankę tłuszczową i budować mięśnie jest powrót do formy po przerwie od treningów. Odpowiada za niego zjawisko pamięci mięśniowej, dzięki któremu przez kilka pierwszych tygodni po powrocie do aktywności następuje rekompozycja (utrata tłuszczu przy powiększaniu masy mięśniowej). Dzieje się tak, ponieważ liczba jąder komórkowych w mięśniach, które do tej pory udało się wypracować, nie znikają wraz z zaprzestaniem ćwiczeń. 

Spalacze tłuszczu a budowanie mięśni 

Zdecydowanie najczęściej spalacze tłuszczu kojarzone są z redukcją, jednak również w trakcie budowania masy można po nie sięgać. Trzeba jednak pamiętać, że żaden suplement na świecie nie jest w stanie zdziałać cudów i niezbędne jest posiadanie odpowiedniej diety oraz planu treningowego. Dla większości osób rekompozycja jest bardzo trudna do osiągnięcia, najczęściej zdarza się ona wśród osób wracających do treningu, początkujących i zaawansowanych, posiadających już dużą masę mięśniową. 

U osób, wzbogacających swój trening o aktywności dodatkowe oraz mają specjalnie dopracowaną dietę, faktycznie spalacze tłuszczu mogą zdziałać prawdziwe cuda. W większości przypadków sam trening siłowy nie okaże się wystarczający do spalenia tkanki tłuszczowej, trzeba go uzupełnić o ćwiczenia: 

  • Aerobowe,
  • Interwałowe,
  • Metaboliczne.

Bardzo istotne jest też odpowiednie rotowanie węglowodanami, białkami i tłuszczami. W dni wolne od treningów należy ograniczyć spożywanie węglowodanów, podobnie zresztą jak przed wysiłkiem i po jego zakończeniu. 

Które spalacze pomagają w budowaniu masy mięśniowej? 

Zielona herbata słynie ze swoich zdrowotnych właściwości. Bardzo często zawierają ją spalacze dla kobiet (i nie tylko), ponieważ jest ona wyjątkowo skuteczna w procesie odchudzania, ale ponadto przydaje się w treningu siłowym. Wpływa ona na szybszą regenerację i ograniczenie zmęczenia, a w dodatku zapobiega zakwasom. Mięśnie, które nie są zmęczone, mogą intensywniej pracować na treningu i szybciej rosnąć. Zielona herbata przyczynia się też do obniżenia poziomu kortyzolu, co sprzyja podwyższeniu poziomu testosteronu. 

Przyjmowanie kofeiny na krótko przed treningiem zgodnie z wynikami wielu badań naukowych sprzyja zwiększeniu masy mięśniowej. Podanie jej na 30 – 60 minut przed rozpoczęciem aktywności sprawi, że zmęczenie i ból mięśni będą odczuwane w znacznie mniejszym stopniu. Wzrost poziomu ich wytrzymałości przyczynia się rzecz jasna do tego, że szybciej można zwiększyć ich objętość. 

Redukcja tłuszczu, a budowa masy mięsniowej

CLA jest środkiem słynącym w głównej mierze ze swoich właściwości odchudzających. Dzięki jego działaniu tłuszcz skutecznie zamieniany jest na energię. Białka mięśni nieustannie są zużywane w formie paliwa, a następnie odbudowywane po zjedzonym posiłku. Oznacza to, że mniejszy rozpad białek mięśniowych przekłada się na większy wzrost czystej masy mięśniowej. Zazwyczaj w procesie odchudzania budulcem do budowania mięśni jest białko. CLA pozwala na ograniczenie czerpania z protein. Nie tylko szybciej można dzięki temu zbudować tkankę mięśniową, ale i zamienić tłuszcz na energię. 

Aby spalić tłuszcze w krótkim czasie, warto sięgnąć po karnitynę, słynącą ze zwiększania energii w trakcie wysiłku. Gwarantuje ona doskonałą wytrzymałość, w związku z czym szybko i efektywnie można dzięki niej budować masę. Osoby, które ją zażywały, miały w komórkach mięśniowych wyższy poziom receptorów androgennych, a to właśnie do nich wiąże się testosteron. Odchudzanie wspiera też forskolina, poprzez syntezę białek działającą na przyrost masy mięśniowej. Przyspiesza ona produkcję cyklazy adenylowej, przez co uwolnione zostaje spalanie tłuszczów, a energia z nich przenoszona jest do mięśni. 

Podsumowanie 

Spalacze tłuszczu nie przeszkadzają w budowaniu masy mięśniowej, a wręcz pomagają w tym procesie, o ile zachowana zostaje odpowiednia dieta i plan treningowy. W ofercie naszego sklepu znajdują się liczne produkty, które pomogą spalić tłuszcz i nie przeszkodzą w zbudowaniu mięśni: 

  • Ibutamoren – pozytywne opinie zawdzięcza m.in. temu, że w żaden sposób nie wpływa na wzrost poziomu kortyzolu i nie przyczynia się do katabolizmu mięśniowego,
  • BLACK SPIDER –  ECA to spalacz jednocześnie będący stymulantem przedtreningowym.

Zachęcamy do skontaktowania się z nami – w ofercie naszego sklepu znajduje się wiele spalaczy tłuszczu, które nie przeszkodzą w budowaniu masy! 

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *